۱۶ اشتباه رایج سئو داخلی

آخرین بروز رسانی: شهریور ۱۱, ۱۳۹۶
16 اشتباه رایج سئو

۱۶ اشتباه رایج سئو داخلی – اشتباهات رایج در on-site seo

در این مقاله تیم سئویار قصد دارد که ۱۶ اشتباه رایج سئو را که اغلب در سایت ها مشاهده می شود را به اشتراک بگذارد. حتی حرفه ای ترین متخصصان سئو هم گاهی اوقات این مشکلات متداول را نادیده می گیرند.

سئو فراتر از بازاریابی است. هم پوشانی گسترده ای بین سئو و بازاریابی وجود دارد، اما تکنیک هایی برای سئو وجود دارد که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

با صرف زمان زیاد برای بازدید از سایت هایی که به دنبال فرصت بهینه سازی هستند، می توان متوجه الگوهای خسته کننده شد: اشتباهات تکنیکی که بارها و بارها تکرار شده اند.

اکنون می خواهیم به این ۱۶ اشتباه رایج سئو بپردازیم. احتمالاً شما هم حداقل یکی از آن ها را انجام  داده اید پس با ما همراه باشید تا آن ها را با هم بررسی کنیم.

اشتباهات رایج در سئو

۱- Nofollow کردن آدرس خودتان

آیا از تاثیر لینک های nofollow آگاه هستید؟ گاهی اوقات در سئو نیاز است که یک صفحه را از نتایج موتورهای جستجو پنهان نگه دارید. این کار به منظور جلوگیری از مشکل محتوای تکراری، پنهان کردن قسمت اعضا، پنهان کردن محتوای ناقص از ایندکس شدن و پنهان کردن آرشیوها و صفحات نتایج جستجوی داخلی انجام می شود. این کاملاً بی عیب، عالی و کاملاً لازم است. به هر حال برای انجام این کار از برچسب nofollow استفاده نکنید.

برچسب nofollow از صفحاتی که توسط موتورهای جستجو ایندکس شده اند، جلوگیری نمی کند. اما جریان pagerank سایت شما را خراب می کند. اجازه دهید توضیح دهم.

برچسب nofollow مانع عبور pagerank یک لینک می شود. اما گوگل هم چنان زمانی که میزان رتبه را تعیین می کند ، تعداد کل لینک های سایت را به حساب می آورد. به عبارت دیگر لینک هایی که در سایت شما follow هستند، به همان میزان pagerank را منتقل می کنند. صرف نظر از این که لینک دیگری در صفحه nofollow است یا خیر.

هنوز هم اغلب این اتفاق مشاهده می شود که تازه کاران سئو و وب مستران از تگ nofollow در محتوایشان استفاده می کنند. آن ها فکر می کنند که استفاده از این تگ جلوی نمایش یک صفحه در نتایج جستجو را خواهد گرفت یا این که از آن می توانند برای pagerank مستقیم به صفحات مهم شان استفاده کنند. تگ nofollow هیچ کدام از این موارد را انجام نمی دهد.

زمانی که از تگ nofollow استفاده می کنید، pagerank را دور می اندازید. این کار را حتی در صفحاتی که می خواهید ایندکس نشوند هم انجام ندهید. اگر می خواهید صفحه ای از سایت شما ایندکس نشود از تگ زیر در قسمت head کدهای html استفاده کنید.

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

دستورالعمل بالا جلوی ایندکس شدن صفحات در موتورهای جستجو را می گیرد. اما توصیه می کند که موتورهای جستجو لینک هایی که در صفحه هست را دنبال کنند. به این ترتیب، هر pagerank که در صفحه ی ایندکس نشده جریان دارد، به جای رها شدن از طریق لینک های صفحه به سایت شما باز می گردد.

۲-  از canonicalization استفاده نکنید

تگ rel=canonical در قسمت head کدهای html مانند زیر است:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/url-a.html” />

این به موتورهای جستجو می گوید که به جای صفحه ی جاری، url لینک شده باید به عنوان صفحه ی اصلی توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته شود.

چرا از این تگ استفاده می شود؟ هدف استفاده از این تگ این است که جلوی ایندکس شدن محتوای تکراری گرفته شود که می تواند منجر به رد شدن مجوز موتور جستجوی شما شود. همچنین از تگ canonical برای انتقال pagerank از صفحه ی non-canonical به صفحه ی canonical استفاده می شود، بنابراین نیازی نیست که برای از دست رفتن pagerank جمع شده توسط صفحه ی non-canonical نگران باشید.

بهینه ساز در این جا می تواند به اشتباه بیفتد. جایگزین های صفحه در یک تست A/B باید از تگ  canonical استفاده کنند تا صفحات جایگزین ایندکس نشوند. ( و  اعتبار صفحات جایگزین به صفحه ی اصلی منتقل می شود.)

تنوع در صفحات محصول مانند جایگزین ها با رنگ متفاوت، از مثال های رایج هستند. همانندها می توانند هر زمانی که رشته های کوئری url در حال استفاده هستند، تولید شوند. به همین دلیل canonicalization  می تواند راه حل خوبی برای سایت هایی باشد که از رشته های کوئری استفاده می کنند. به طور کلی از صفحات canonical خود ارجاع به عنوان یک معضل یاد نمی شود.

۳-  استفاده ی نادرست از لینک های خروجی

اگر شما در ناوبری سایتتان به سایت دیگری لینک بدهید و یکی از پروفایلهای  شبکه اجتماعی خودتان نیست احتمالاً باید آن لینک را حذف کنید.

طبق یک دیدگاه ناب pagerank، لینک های خروجی از اعتبار سایت می کاهد. این به این معنی نیست که شما نباید به سایت دیگری لینک دهید ( که در این صورت به طور مطلق هدف استفاده از لینک به عنوان فاکتور رتبه بندی شکست می خورد ) اما لینک های خروجی در ناوبری سایت تان تاثیر می گذارند.

البته گوگل از زمان الگوریتم pagerank اصلی راه طولانی را طی کرده است. اما دلیل دیگری برای این که چرا لینک های خروجی در ناوبری نامعلوم هستند، وجود دارد: آن ها خیلی راحت به صورت اسپم به نظر می رسند.

البته اگر لینک ها از انکر تکست کلمه ی کلیدی استفاده کنند یا اگر لینک ها جایی قرار بگیرند که باعث سردرگمی ناوبری داخلی سایت شوند، وضعیت خیلی بدتر است.

لینک های خروجی در محتوای اصلی به طور کلی یک معضل نیستند. اما مهم است که آن ها را بر مبنای کیفیت جداسازی کنیم. لینک به سایت بد می تواند توسط تیم اسپم گوگل جریمه شود یا توسط الگوریتم anti-spam دچار کاهش رتبه شود.
و البته قطعاً مهم است که شما همیشه لینک های تبلیغاتی از هر نوع را nofollow کنید.

۴- کافی نبودن لینک های خروجی

یکی از ۱۶ اشتباه رایج سئو کافی نبودن لینک های خروجی است. “اندازه ی کم از دانش چیز بسیار خطرناکی است” این ایده به طور قطع این جا کاربرد دارد. محدودیت در  درک این که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، برخی را وادار به این اعتقاد می کنند که نباید هرگز به سایت دیگری لینک بدهند. در حالی که این درست است که الگوریتم pagerank ناب لینک دادن را پیشنهاد می دهد. این ساده نیست که چطور همه چیز در این زمینه کار می کند.

مورد تحقیقاتی توسط Reboot Online مورد بسیار روشنی برای این امر است. آن ها ده سایت با  کلمه ی کلیدی نامفهوم ایجاد کرده اند که پنج تای آن ها لینک خروجی معتبر دارد و پنج تا لینک خروجی ندارد.

نتایج به حد امکان برای مطالعه ای در این اندازه قطعی بود: همه ی پنج سایتی که لینک خروجی داشتند بهتر از آن هایی که نداشتند عمل کردند.

در پستی روی PageRank sculpting  توسط رئیس سابق web spam گوگل ذکر شده است که قسمتی از سیستم ما لینک دادن به سایت های خوب را تشویق می کند. که به نظر می رسد تایید کننده ی این ایده است که لینک دادن به سایر سایت ها مهم است.

اگر بخواهیم منصف باشیم جان مولر به صراحت اعلام کرده است که لینکهای خروجی به طور ویژه فاکتور رتبه بندی نیستند. در حالی که اضافه می کند که لینک های خروجی می توانند به محتوا ارزش ببخشند و به نوبه ی خود می توانند در سرچ برای ما موثر باشند. در متن تحقیقات Reboot Online و اظهارات مت کاتس  ممکن است این گونه برداشت شود که وجود نقل قول باعث بالا رفتن اطمینان محتوا می شود. به جای این که معنی دهد لینک های خروجی اصلاً هیچ تاثیری ندارند.

صرف نظر از این اگر بخواهید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد محتوا با منابع خوب، یک باید است. که اگر غیر مستقیم باشد ممکن است تاثیر خوبی در رتبه بندی داشته باشد.

۵- ساختار لینک داخلی ضعیف

بیش از یک راه مناسب برای ساختار لینک ها وجود دارد، اما راه های اشتباه زیادی نیز برای انجام این کار وجود دارد.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. همان طور که راهنمای گوگل است.

سایت تان را با ساختار لینک منطقی بسازید. هر صفحه باید حداقل از طریق یک لینک متنی استاتیک در دسترس باشد.

معمولاً سیستم مديريت محتواي مدرن حداقل این را به طور خودکار مدیریت می کند. اما این قابلیت بعضی اوقات به درستی کار نمی کند. این که شما تصور کنید که پست های چندین صفحه را canonicalize کنید تا به صفحه ی اول برگردد، یک باور خطرناک است. اما در واقعیت شما یا باید آن ها را به تنهایی رها کنید یا آن ها را به صفحه ی سینگل که در بردارنده ی پست کامل است canonicalize کنید. این روند برای آرشیو ها و صفحات مشابه نیز انجام می شود. Canonicalizing این صفحات، خطر پاک کردن لینک این صفحات را از ایندکس جستجو ایجاد می کند.

ساختار لینک کاملاً ساده، یکی دیگر از مشکلات رایج است. برخی اعتقاد دارند که هر صفحه نیاز دارد تا از طریق بیش از یک لینک در دسترس باشد. که شامل لینک به تمامی صفحات سایت در ناوبری است.

از دیدگاه کاربران این امر مشکلات واضحی را با سخت کردن تعیین صفحات مناسب ایجاد می کند.

اما این سردرگمی به موتورهای جستجو و نحوه ی تفسیر آن ها از سایت شما منتهی می شود. بدون یک سلسله مراتب روشن موتورهای جستجو کار سختی را دارند که مشخص کنند کدام صفحه در سایت شما مهم تر است یا کدام صفحه کدام عنوان را پوشش می دهد و غیره.

به یاد داشته باشید، برای الگوریتم چیزهای بیشتری از pagerank وجود دارد. یک سلسله مراتب طبقه بندی شده به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به صورت معنایی درک کنند، که این موضوع برای رتبه بندی بسیار مهم است.

مراقب tag clouds و لیست های طولانی از آرشیوهای منسوخ باشید. این ها به ندرت در تم های cms نشان داده می شوند. اما آن ها اغلب به اندازه ی کافی اتفاق می افتند که شما باید بدانید از آن ها اجتناب کنید. کلیک روی این موارد بسیار بد است و لینک های اضافی pagerank را تقسیم می کنند. به طور خاص لیست های آرشیو قدیمی اطلاعات معنایی را به ساختار لینک شما اضافه نمی کنند. لینک های دسته بندی شده بسیار سازمان یافته تر از tag clouds مغشوش هستند.

سرانجام در حالی که این دقیقاً اشتباه نیست، ما توصیه می کنیم که داخل بدنه ی متن به محتوایتان لینک دهید. به طور کلی اعتقاد بر این است که لینک داخل محتوا بیشتر از لینک در ناوبری شمارش می شود و آن ها قطعاً ارزش معنایی مهم تری را اضافه می کنند.

۶- معماری ضعیف url

ویرایش معماری url بدون آسیب زدن به جنبه های دیگر سئو کار دشواری است. بنابراین ما توصیه نمی کنیم در این کار عجله کنید. شما ممکن است آسیب بیشتری را وارد کنید.

یکی از مکرر ترین مسائلی که من با آن مواجه هستم عدم وجود معماری URL مناسب است.  به طور خاص، سازماندهی پوشه اغلب پراکنده است.

چند مسئله رایج:

  • پست های وبلاگ ذکر شده در چند دسته است، که در نتیجه پست های وبلاگ ذکر شده در چند پوشه است، و باعث ایجاد محتوای تکراری در یک نتیجه می شود.
  • Urlهایی که دارای پوشه ای غیر از دامنه ی والدین هستند. در حالی که این دقیقاً همان شکلی است که صفحات مهم شما باید بگیرد. صفحات بیشتر زیر سلسله مراتب باید برای دسته بندی شدن در پوشه ها لیست شوند.
  • url ها با پوشه هایی که خودشان صفحات ۴۰۴ هستند. اگر یک url زیر یک پوشه ذکر شود، کاربران انتظار دارند که پوشه به عنوان یک صفحه عملیاتی باشد. از دیدگاه معماری این از لحاظ معنایی گیج کننده است و از دیدگاه لینک داخلی، لینک به این صفحات از پوشه ی والدین ایده آل است.
  • urlهای ناخواسته پر از اعداد و حروف هستند. این روزها این urlها برای صفحات نتایج جستجو و کوئری های دیتابیسی رزرو می شوند که برای ایندکس شدن و پیدا شدن در موتورهای جستجو مورد توجه نیستند.اگر می خواهید که افراد در عملکرد شما در موتورهای جستجو مشارکت مثبت داشته باشند، url شما باید اطلاعات مفیدی را در برداشته باشد که برای بازدیدکنندگان قابل فهم باشد.

در پاسخ به این مسئله دو مشکل وجود دارد که باید برطرف شود. ایجاد صفحات ۴۰۴ و از دست دادن اعتبار لینک موجود. زمانی که شما ساختار url تان را تغییر می دهید شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که صفحات قدیمی به صفحه ی جدید ریدایرکت ۳۰۱ شده اند. از آن جا که pagerank توسط فاکتور damping هر زمان که از یک لینک یا ۳۰۱ عبور می کند، کاهش پیدا می کند، در حالت ایده آل هر لینک داخلی به صفحات قدیمی هم باید به روز شود.

به عنوان یک استثنا، اگر پست های بلاگ در چندین دسته بندی ذکر شده باشند، همیشه ۳۰۱ نیاز نیست. اما در جای خود شما باید به صفحه ی برتر canonicalize بدهید.

۷-  استفاده از فریم ها

فریم ها و آیفریم ها در چند مکان مورد نیاز هستند. اما شما نباید از آن ها برای چیزی که می خواهید ایندکس شود، استفاده کنید. گوگل در این مورد بسیار واضح است:

فریم ها می توانند مشکلاتی را برای موتورهای جستجو ایجاد کنند چرا که آنها با مدل مفهومی وب مطابقت ندارند. در این مدل، یک صفحه فقط یک url را نمایش می دهد. صفحه هایی که از فریم ها و آیفریم ها استفاده می کنند چندین url را در صفحه ی سینگل نمایش می دهند ( یک url برای هر فریم ) گوگل تلاش می کند که محتویات فریم را با محتوای صفحات مرتبط کنند اما  تضمین نمی شود که این کار انجام شود.

این به معنای این نیست که هرگز نباید از آن ها استفاده کنید. برای مثال YouTube از آیفریم ها استفاده می کند.

آنچه که مطلقاً نباید انجام دهید این است که از فریم ها به عنوان یک روش navigating content در سایت استفاده کنید. این کار نه تنها باعث می شود محتوا به سختی ایندکس شود، بلکه معماری سایت شما را خراب می کند و برای دیگران هم لینک دادن به محتوای شما دشوار می شود.

۸- استفاده از فرمت های غیر قابل ایندکس

موتورهای جستجو توانایی محدودی برای خزیدن و ایندکس کردن محتوای عکس ها، فایل های فلش، اپلت های جاوا و ویدئوها دارند.

همانند فریم ها، این به این معنا نیست که شما نباید از این فرمت ها در سایت تان استفاده کنید. بلکه به این معناست که هرگز نباید به موتورهای جستجو اعتماد کنید که محتوای این فرمت ها را به درستی ایندکس کنند. شما همیشه باید محتوای جایگزین هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مهیا کنید تا در دسترس باشید.

۹- استفاده نکردن از رونوشت

احتمالاً عدم دسترسی به رونوشت ها یا زیرنویس ها برای ویدئو ها شایع ترین شکست در ارتباط با فرمت های غیر قابل ایندکس است. رونوشت ها و زیرنویس ها به موتورهای جستجو  و YouTube  اجازه می دهند که ویدئوها را درک کنند. به نحوی که در غیر این صورت ممکن نیست.

مطالعه ای که توسط Liveclicker انجام شد نشان داد که ۳۷ صفحه ی وب زمانی که رونوشت را اضافه کردند، ۱۶ درصد افزایش درآمد داشتند. و Digital Discovery Networks نشان داد که زیرنویس ویدئوها باعث شد که ویدئوها ۷٫۳۲ درصد به طور میانگین بیشتر دیده شوند.

اگر رونوشت در سایت فضای زیادی را اشغال می کند، احتمالاً باکس اسکرول بهترین راه حل است. جایگزین هایی که دربردارنده محتوا در html هستند اما آن ها را از کاربر مخفی می کنند، به احتمال زیاد در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل باید از آن ها اجتناب شود.

۱۰ – استفاده ی نادرست از ویژگی alt تصاویر

همانطور که در بالا ذکر شد، شما نباید از عکس به جای متن استفاده کنید، چرا که تفسیر عکس برای موتورهای جستجو دشوار است و بسیار بعید است که آن را همانند متن تفسیر کنند.

اگر تصویری نمایش داده نشود، تگ alt یک متن جایگزین را به جای عکس نمایش می دهد. به عبارت دیگر اگر کاربر به دلیل اختلال بینایی از یک خواننده روی صفحه استفاده می کند، یا دستگاه بازدیدکنندگان قادر به بارگذاری تصویر نیست، به جای تصویر، ویژگی alt، متنی را ارائه خواهد داد.

مشکل این جاست که بسیاری از مدیران وب به درستی از آن استفاده نمی کنند. منظورم این است که آن ها تگ alt را به عنوان یک تگ کلمه ی کلیدی از نوع خاص در نظر می گیرند، در صورتی که این چیزی نیست که برای آن طراحی شده باشد. اغلب اوقات سایت هایی مشاهده می شود که از کلمات کلیدی در تگ alt تصاویرشان استفاده می کنند که هیچ ربطی به تصویرشان ندارد. اگر کاربران نتوانند تصویر را ببینند یا تصویر بارگذاری نشده باشد، تگ alt حتی زمانی که کلمات کلیدی مرتبط در آن استفاده شده، اغلب اطلاعات مورد نیاز کاربران را فراهم نمی کنند.

به طور کلی بهتر است که alt تصاویر را زیر ۱۲۵ کاراکتر نگه دارید. اگر تصاویر یک گراف بزرگ یا اینفوگرافیک هستند که به alt بزرگتری برای توضیح نیاز دارند، متن باید در جاهای دیگری گنجانده شود.

۱۱مخفی کردن غیر مستقیم

گوگل موضع قوی ای در برابر مخفی کردن می گیرد. اما هر مخفی کاری عمدی نیست. در حالی که احتمال این که به خاطر مخفی کاری غیر مستقیم مجازات شوید، نسبتاً کم است، ایده ی خوبی است که از مخفی شدن به طور کامل در سمت امن جلوگیری شود.

چطور مخفی شدن غیر مستقیم اتفاق می افتد؟

یک مثال کلاسیک از مخفی کردن، قرار دادن متن در سایت با رنگی است که با رنگ پس زمینه مطابقت دارد. این باعث می شود که متن توسط خوانندگان نادیده گرفته شود، درصورتی که هنوز موتورهای جستجو آن را به حساب می آورند. در گذشته اسپمرها از کلمات کلیدی در متن مخفی استفاده می کردند و امید داشتند که نمایش آن ها در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. این کار در یک زمان خیلی طولانی کار نکرده است. اما برخی از اسپمرها گاهی اوقات هنوز تلاش می کنند که از این تاکتیک استفاده کنند.

متاسفانه این ممکن است که به طور تصادفی هم اتفاق بیفتد. برای مثال زمانی که عناصر خاص در style sheet شما به طور تصادفی رنگ یکسانی با رنگ پس زمینه ارائه می دهند، این اتفاق می افتد که باید از آن جلوگیری شود.

یک حادثه مکرر دیگر انکرتکست خالی لینک ها است. ( لینک های href بدون انکرتکست)  خیلی از این موارد ممکن است که پنهان کاری در نظر گرفته شوند.

۱۲- تغییر مسیر پنهانی Sneaky redirects

تغییر مسیر پنهانی هر تغییر مسیری است که به طور موثر موتورهای جستجو را از این که همان صفحه را به عنوان کاربر مشاهده کنند، باز دارد. یا کاربر را به صفحه ای بفرستد که انتظار دیدن آن را ندارد. گوگل موضع صریح در برابر این موضوع دارد.

توصیه می شود که از هیچ روش دیگر تغییر مسیر به جز ریدایرکت ۳۰۱ و در صورت استثنا ریدایرکت ۳۰۲ استفاده نکنید آن هم اگر آن ها واقعاً قصد دارند موقت باشند. استفاده از هر روش تغییر مسیر دیگر خطر ریسک کار برای کاربران نه موتورهای جستجو را به همراه دارد ، و منجر به مخفی شدن غیر مستقیم می شود.

در این رابطه از تغییر مسیر زنجیره ای جلوگیری کنید و به صفحات غیر مرتبط هدایت نکنید. متاسفانه هر دوی این روش ها کاملاً رایج هستند.

هدایت به یک صفحه ی غیر مرتبط چیزی است که اغلب انجام می شود زیرا برخی از مدیران وب فکر می کنند که هیچ url ای قبلاً وجود نداشته که باید به صفحه ی ۴۰۴ برود. این در حقیقت درست نیست، گوگل ترجیح می دهد که شما صفحه ی ۴۰۴ را ترک کنید همانطور که مخالف است که به یک صفحه ی غیر مرتبط مانند home page تغییر مسیر دهید. تغییر مسیرها در نظر گرفته شده اند که کاربران را به صفحات یکسان یا صفحاتی که هدف یکسان دارند به عنوان صفحه ی اصلی منتقل کنند. تغییر مسیر به صفحات غیر مرتبط در نظر گرفته شده در soft 404 بهترین حالت است و ریدایرکت پنهانی بدترین حالت است.

تغییر مسیر زنجیره ای، pagerank ناشی از فاکتور damping گوگل را دور می اندازد. و اگر آن ها برای گمراه کردن کاربر یا موتورهای جستجو به عمد یا غیر عمد ظاهر شوند، ممکن است آن ها را به عنوان تغییر مسیر پنهانی در نظر بگیرد.

۱۳- متای توضیحات گمشده یا تکراری

جای تعجب است که چطور هنوز با سایت هایی مواجه می شویم که به نظر می رسد چیزی درباره ی متای توضیحات نشنیده باشند. این یکی از جاهایی است که تقریباً موتورهای جستجو به شما کنترل کامل را می دهد. بنابراین این فرصت را به هدر ندهید. چیز بیشتری برای گفتن در این جا وجود ندارد که در جای دیگری پیدا نشود، بنابراین آن را ادامه نمی دهیم. فقط نمی توان از این موضوع عبور کرد چرا که هنوز هم اغلب این مشکل مشاهده می شود.

مسئله ای که کمتر واضح است، متای توضیحات تکراری است. معمولاً این اتفاق مشاهده می شود زیرا یک قالب یک متای توضیحات را دربردارد، در نتیجه تمام بخش های سایت با همان توصیف می شوند.

اغلب این کار به قصد انجام می شود، زیرا توسعه دهندگان شنیده اند که هر صفحه باید متای توضیحات داشته باشد و این راه حل آن هاست. متاسفانه این به جای این که خوب باشد، بیشتر آسیب می رساند.

متای توضیحات جای snippet جستجوی اتوماتیک گوگل را می گیرد. در حالی که snippet  اتوماتیک گوگل همیشه بهینه نیست. متای توضیحات باید بهتر از snippet عمومی طراحی شده برای صفحات باشد.

سپس توضیحات متایی وجود دارد که شما نباید داشته باشید.

مطمئناً این موضوع جای بحث دارد. اما من فکر می کنم که هر صفحه به توضیحات متا نیاز ندارد و مواردی وجود دارد که استفاده از توضیحات متا می تواند زیان آور باشد.

مواردی از پست های وبلاگ که طولانی طراحی شده اند را بررسی کنید. snippets اتوماتیک گوگل محتوای مرتبط با عبارت سرچ که کاربر برای آن سرچ کرده است را به عنوان توضیحات متا نشان می دهد. در بعضی از موارد این به این معناست که snippets اتوماتیک گوگل واقعاً می تواند بهتر باشد.

در مواردی که پست های وبلاگ طولانی طراحی شده است، راهی وجود ندارد که هر عبارت ممکن که کاربر ممکن است برای آن جستجو کند را در توضیحات متا قرار دهید. اضافه کردن توضیحات متا در این موارد می تواند منجر به این وضعیت شود که کاربر هر منبعی را برای کوئری جستجویش در snippet نبیند. و ممکن است که آن ها از کلیک کردن روی آن پست به عنوان نتیجه ناامید شوند.

چطوری می توانید تعیین کنید که چه زمانی استفاده از توضیحات متا خوب است و چه زمانی استفاده از آن مناسب نیست؟

برای صفحاتی با تمرکز بالا که یک موضوع واضح دارند، یک متای توضیحات سفارشی بهترین انتخاب است. برای پست هایی که بیشتر خطوط طولانی دارند یا مواردی که چندین موضوع را پوشش می دهند، متای توضیحات در حقیقت می تواند مانع از کلیک کردن بازدیدکنندگان شود.

کمتر بحث انگیز است، این مهم است که از متای توضیحات کوتاه و همین طور متای توضیحات بلند برای موتورهای جستجو استفاده نکنید. در بیشتر موارد بهتر است که متای توضیحات ۱۳۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد.

۱۴- نبودن نقشه ی سایت XML

گوگل سایت ها را خیلی سریعتر از آن که مورد استفاده قرار می گیرند، ایندکس می کند و این ممکن است، دلیل این باشد که خیلی از سایت ها این روزها از نقشه ی سایت XML استفاده نمی کنند. اما نقشه ی XML هنوز با ارزش است و اعتقاد بر این است که خیلی از سایت ها به آن نیاز دارند. یک مطالعه ی موردی در Bruce Clay نشان داد که در صورت استفاده از نقشه ی XML ، در صد ایندکس صفحات از ۲۴ در صد به ۶۸ درصد افزایش پیدا می کند. هنوز هم مشکلات ایندکس اتفاق می افتد و هنوز نقشه های XML کمک می کنند.

اطمینان حاصل کنید که نقشه ی XML سایت تان را از طریق Search Console گوگل اضافه کرده اید تا موتورهای جستجو از آن آگاه باشند.

آیا نقشه ی سایت شما به روز می شود؟ اگر شما از سیستم مدیریت محتوایی استفاده نمی کنید که زمانی که محتوایتان را به روز می کنید، نقشه ی سایت را هم به طور خودکار به روز کند، این نیاز به تغییر دارد. نقشه ی XML ایستاتیک این روزها عملاً بی فایده هستند چرا که سایت ها اغلب به روز می شوند.

۱۵ – استفاده ی بد از subheadingها

مشکلاتی که اغلب در subheadingها مشاهده می شود، یکی از این ۱۶ اشتباه رایج سئو است که به شرح زیر می باشد.

استفاده از تگ h1 برای subheading : لطفاً این کار را انجام ندهید. تگ h1 عنوان اصلی برای کل صفحه است. استفاده از تگ h1 بیش از یک بار باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شود تا جایی که باعث می شود، موضوع صفحه را اشتباه بگیرند.

استفاده ی متناقض از subheading ها : این به این معناست که بدون استفاده از تگ h2 مستقیماً از تگ h3 استفاده کنید. زمانی که قصد دارید یک زیرمجموعه برای تگ h2 قرار دهید، حتماً از تگ h2 استفاده کنید و غیره. تگ های heading یک سلسله مراتب روشن برای موتورهای جستجو جهت خزیدن و درک ایجاد می کنند. بنابراین در دستورالعمل جایی که تگ های heading برای استفاده در نظر گرفته شده اند، آشفتگی ایجاد نکنید.

استفاده از تگ heading در ناوبری یا منو : در مواردی دیده شده است که تمام بخش های سایت یک تگ h1 یکسان را به اشتراک گذاشتند زیرا آن در یک header متداول برای بخش گنجانده شده است. این می تواند منجر به نابود کردن کلمه ی کلیدی و مشکلات مشابه شود. تگ های subheading در ناوبری ممکن است منجر به سردرگمی شوند که محتوا متعلق به بدنه است.

Bold کردن یا تغییر سایز در subheading : در حالی که این کمتر از یک مشکل است، به شدت برای چسباندن تگ subheading به استثنای subsection در داخل subheading توصیه می شود. subheading ها یک ساختار روشن به موتورهای جستجو ارائه می دهند که می تواند به موتورهای جستجو در تفسیر معنایی سایت تان کمک کند. اگر شما از تغییر سایز، bold کردن و غیره استفاده کنید، احتمالاً ساختار، کمتر واضح است.

۱۶ – استفاده ی بد از bold formatting

در حالی که مطالعات همبستگی به وضوح نشان می دهد، استفاده از کلمات کلیدی در فرمت bold ارتباط مثبتی با رتبه بندی دارد. این خیلی ساده است که این نتیجه را به اشتباه تفسیر کنید.

SEOPressor آزمایشی را انجام داد تا ببیند که تگ strong یا bold در کلمات کلیدی چطور رتبه بندی را تحت تاثیر قرار می دهد. این آزمایش یک فاجعه بود.

رتبه بندی صفحه از رتبه ی ۶۴ به رتبه ی ۸۴ افت پیدا کرد. بدیهی است که آن ها آزمایش را روی یک صفحه با خطر بالا انجام نمی دهند. اما نتیجه قطعی است. به ویژه زمانی که این فرمت حذف شد، این تاثیر از بین رفت.

جالب این جاست که مقاله ی دیگری که توسط همان نویسنده نوشته شده در طول زمان یکسانی دست خوش تغییر منفی می شود. این نشان می دهد که شما ممکن است با استفاده ی زیاد از کلمات کلیدی در تگ bold به اعتبار نویسنده آسیب بزنید.

Sycosure  مطالعه ی موردی خود را انجام داد و نتایج مشابهی را مشاهده کرد. بعد از اضافه کردن تگ bold به کلمه ی کلیدی اصلی برای یکی از مقالات، مقاله به طور کلی از نتایج جستجو ناپدید شد. در نهایت صفحه قبل از حذف تگ های bold بازیابی شد که شاید به علت نشانه های دیگر کیفیت است، اما پیامدها روشن است.

درس این است که فرمت bold احتمالاً بهترین جلوگیری به عنوان تاکتیک سئو است. قطعاً برجسته کردن متن در قسمت های مهم برای این که صفحات شما برای skim آسان تر شوند، مفید است. اما اگر با کلمات کلیدی شما مرتبط باشند، مضر خواهد بود. احتمالاً ارتباط مثبت در خیلی از مطالعات باید بر اساس جستجویی که بازاریابان انجام می دهند، پیاده سازی شود نه آنچه که در نتایج جستجو تاثیر می گذارد.

آیا شما هیچ کدام از این ۱۶ اشتباه رایج سئو را انجام داده اید؟ نگران نباشید این اشتباه ها خیلی رایج هستند. مهم این است که این مشکلات را برطرف کنید و با انجام فرآیندهایی این مشکلات را در حالت خاموش نگه دارید. در صورتی که در این زمینه نیاز به کمک دارید می توانید از مشاوره ی تخصصی کارشناسان سئویار بهره مند شوید.

نوشته ۱۶ اشتباه رایج سئو داخلی اولین بار در سئو سایت اصفهان سئو فروشگاه آنالیز seo پدیدار شد.

سئو سایت اصفهان سئو فروشگاه آنالیز seo

پربازدیدترین اخبار
طراحی سایت

طراحی سایت در اصفهان   طراحی سایت و سئو سایت در اصفهان   تیم طراحی سایت و سئو سایت وب یار به آدرس ، بامجوز رسمی از نظام کامپیوتر کشور و دارای نماد اعتماد و نماد ساماندهی و با ۱۶ سال دانش تخصصی در زمینه طراحی وب سایت , سئو سایت در گوگل ، ارسال […]

دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ جدید – دانلود موزیک دانلود آهنگ ملانی محال دیگه برگردم DL New Hit Music , Melani Called Mahale Dg Bargardam ملانی محال دیگه برگردم محال دیگه برگردم ملانی قسمتی از متن آهنگ قبلی خیالاتی : دوباره من و شب و بیداری و فکر توی لعنتی تا دم دمای صبح دوباره […]

Apowersoft Streaming Video Recorder نرم افزاری بسیار ساده اما قدرتمند و فوق العاده مفید در زمینه دانلود و ضبط ویدئوهای آنلاینی است که در سایت های مختلف وجود دارد و بیشتر اوقات امکان دریافت آن ها وجود ندارد. این ابزار کمک می کند به راحتی بتوان این ویدئوها را دانلود نموده و در سیستم رایانه […]

یكی از بهترین نرم افزار های رایت سی دی، دی وی دی، دیسك های Blu-ray ،HD DVD، و شكستن بسیار آسان قفل و همچنین شما می توانید از دی وی دی هائی كه در برابر رایت محافظت شده اند را به راحتی از آن كپی برداری كنید. AnyDVD به مانند یک درایور در پشت صحنه […]

دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ جدید – دانلود موزیک دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی فندک تب دار DL New Hit Music , Mohsen Chavoshi Called Fandak Tabdar محسن چاوشی فندک تب دار فندک تبدار محسن چاوشی قسمتی از متن آهنگ : خط رو پیشونیم چشمای بارونیم دستای لرزونم پاهای بی جونم روح سرگردونم گلای ایوونم […]